Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filmové adaptace Petra Pana a jejich didaktické využití
Šplíchal, Josef ; Neumann, Lukáš (vedoucí práce) ; Komberec, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá třemi filmovými adaptacemi slavného románu J. M. Barrieho Petr a Wendy (1911), známého spíše pod později zkráceným názvem jako Petr Pan. Nejdříve se zaměřuje na stručný autorův životopis, souhrnně uvádí jednotlivé filmové adaptace a postavení románu v českém prostředí - přibližuje všechny české překlady s ohledem na jejich vztahu k původnímu textu a pokrývá recepci včetně převodů do jiných uměleckých forem. V hlavní části jsou potom analyzovány tři filmy: Hook (1991), Wendy (2020) a Peter Pan a Wendy (2023), a to s ohledem na motivické srovnání s výchozím textem. Závěrečná část je věnována konkrétním didaktickým návrhům ke třem zmíněným filmům i práci s románem jako takovým.
Společenstva vážek (Odonata) vybraných lokalit Českobudějovicka
SVYSTUNOVA, Valérie
SVYSTUNOVA, Valérie. Společenstva vážek (Odnata) vybraných lokalit Českobudějovicka. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Katedra biologie, 2021, 42 s. Bakalářská práce se zabývá převážně terénním výzkumem vybraných lokalit Českobudějovicka. Jedná se o průzkum společenstev vážek na šesti lokalitách. Cílem práce je získání základních faunistických informací o řádu Odonata a o přírodních poměrech zkoumaných oblastí, získání orientačního přehledu o charakteru odonatofauny na vybraných lokalitách a jejich vzájemné srovnání mezi sebou, ale i s již publikovanými výsledky jiných autorů a návrh možného didaktického využití řádu ve výuce na ZŠ.
Slovo a hudba v soudobém českém melodramu - analytická východiska pro hudební výchovu
Selčanová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Kusák, Jiří (oponent) ; Mandysová, Daniela (oponent)
Melodram představuje unikátní druh propojující jedinečným způsobem textovou a hudební složku. Předložená disertační práce se zabývá komplexní analýzou soudobého českého melodramu a zasazuje jej do evropského a nezbytného domácího kontextu. Vyzdvihuje tak typické znaky tohoto žánru a na základě komplexní analýzy melodramu jako uměleckého díla i s pomocí zhodnocení jeho postavení v soudobé hudební kultuře představuje možnosti jeho dalšího směřování. Komplexní analýza uměleckého díla je pro takové uchopení zpracovávané problematiky zcela nezbytná, je totiž východiskem, které umožňuje přihlížet k vůdčím rysům díla nejen v uměleckém kontextu, ale také v souvislostech dalších. Poskytujte tak prostor pro analýzu prováděnou v pedagogických souvislostech, umožňuje tedy východiska pro pedagogickou interpretaci díla. Právě ta je pro analytické pohledy v předloženém textu směrodatná. Pedagogická dimenze této disertační práce se zaměřením na melodram plně koresponduje. Melodram totiž představuje atraktivní prostředek k porozumění hudbě. Umožňuje reagovat na potřeby současného vzdělávání s důrazem na využití integrativních a polyestetických přístupů, sémantické uchopení hudebního jazyka usnadňuje a zpřístupňuje sepětí hudby a slova. V tomto ohledu předložená práce nabízí několik podob didaktických aplikací melodramu.
Didaktické využití dokumentu ve výuce francouzštiny
Uhrová Kubešová, Lenka ; Loucká, Hana (vedoucí práce) ; Vacula, Richard (oponent)
Autentický dokument tvoří od 70.let 20.století součást cizojazyčné výuky. Cílem této práce je představit východiska didaktického využití autentického dokumentu ve výuce francouzštiny jako je typologie dokumentů, kritéria výběru či přínos dokumentu v rozvíjení komunikativních a obecných kompetencí, analyzovat využití dokumentu ve vybraných učebnicích francouzštiny, ukázat možnosti využití práce s dokumentem na Internetu a představit vlastní návrhy didaktického využití autentických dokumentů.
Slovo a hudba v soudobém českém melodramu - analytická východiska pro hudební výchovu
Selčanová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Kusák, Jiří (oponent) ; Mandysová, Daniela (oponent)
Melodram představuje unikátní druh propojující jedinečným způsobem textovou a hudební složku. Předložená disertační práce se zabývá komplexní analýzou soudobého českého melodramu a zasazuje jej do evropského a nezbytného domácího kontextu. Vyzdvihuje tak typické znaky tohoto žánru a na základě komplexní analýzy melodramu jako uměleckého díla i s pomocí zhodnocení jeho postavení v soudobé hudební kultuře představuje možnosti jeho dalšího směřování. Komplexní analýza uměleckého díla je pro takové uchopení zpracovávané problematiky zcela nezbytná, je totiž východiskem, které umožňuje přihlížet k vůdčím rysům díla nejen v uměleckém kontextu, ale také v souvislostech dalších. Poskytujte tak prostor pro analýzu prováděnou v pedagogických souvislostech, umožňuje tedy východiska pro pedagogickou interpretaci díla. Právě ta je pro analytické pohledy v předloženém textu směrodatná. Pedagogická dimenze této disertační práce se zaměřením na melodram plně koresponduje. Melodram totiž představuje atraktivní prostředek k porozumění hudbě. Umožňuje reagovat na potřeby současného vzdělávání s důrazem na využití integrativních a polyestetických přístupů, sémantické uchopení hudebního jazyka usnadňuje a zpřístupňuje sepětí hudby a slova. V tomto ohledu předložená práce nabízí několik podob didaktických aplikací melodramu.
Didaktické využití dokumentu ve výuce francouzštiny
Uhrová Kubešová, Lenka ; Loucká, Hana (vedoucí práce) ; Vacula, Richard (oponent)
Autentický dokument tvoří od 70.let 20.století součást cizojazyčné výuky. Cílem této práce je představit východiska didaktického využití autentického dokumentu ve výuce francouzštiny jako je typologie dokumentů, kritéria výběru či přínos dokumentu v rozvíjení komunikativních a obecných kompetencí, analyzovat využití dokumentu ve vybraných učebnicích francouzštiny, ukázat možnosti využití práce s dokumentem na Internetu a představit vlastní návrhy didaktického využití autentických dokumentů.
Návrh využití letniček ve výuce na 2. stupni ZŠ
PECHEK, Pavel
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku pěstování a využití letniček na 2. stupni základní školy. Její součástí je vypracovaný nhávrh vhodných letniček pro pěstování na ZŠ i s možností didaktického využití. Dále práce obsahuje výukový film, komentář k filmu pro učitele a pracovní list pro žáky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.